ChristinaKabel.dk

Case: Da Alzheimerforeningen blev kendt

Jeg lavede en kampagne for Alzheimerforeningen. På tre måneder lykkedes det at få foreningen omtalt i mere end 250 artikler, radio- og tv-indslag.


Alzheimerforeningen fik bl.a. én million kroner fra A.P. Møllerfonden, flere hundrede nye medlemmer og massiv politisk bevågenhed. Og en ny status som en seriøs medspiller på demensområdet.

Men ikke mindst blev Alzheimerforeningen kendt som dem, der varetager de demente og deres pårørendes interesser og behov.

Fra fem til 12 procent af alle artikler om demens

 

Inden kampagnen blev foreningen nævnt i fem procent af alle artikler om demens, - efter kampagnen var det steget til 12 procent.

Det er en højere andel end Kræftens Bekæmpelse og ÆldreSagen har på deres respektive områder.

Det fik direktøren i Alzheimerforeningen Nis Peter Nissen til at skrive denne anbefaling.

"Jeg kan varmt anbefale alle med et behov for synlighed i medierne at bruge Christina Kabel. Hun er superdygtig, god til at sætte sig ind i stoffet og meget velskrivende. Og så har hun en god evne til også virkeligt at få historierne ud i de brede populære magasiner og ugeblade."